Начало > Какво ? Китай ли ...? > „Обратното” не винаги е неправилно

„Обратното” не винаги е неправилно


Знаете как е при нас, ако помолиш приятел за цигара – човека или ти казва вземи си или ти отваря кутията и ти я подава да си дръпнеш сам една цигара, същото е и с бонбоните отварят ти кутията и те оставят да си избереш. Така е прието за правилно както се казва – ето моето е и твое вземи избери си сам каквото ти хареса, ако вместо това човека който черпи сам извади една бонбона и ви я подаде ще го гледате странно нали, е така гледах и аз когато още първият ми ден в Китай ми се случи същото.

Та към конкретната история. Още първите ми часове в Китай буквално първата вечер бях на вечеря в скъп ресторант с няколко китайци приятели на мой приатели. И като новодошъл домакинът (човека който черпи, ще напиша статия и за тези особености) ме почерпи с цигара. Дотук добре но начина не беше като при нас, човека отвори кутията и без да ми дава възможност да си избера ми подаде една цигара избрана от него, разбира се бях изнендан. Там това е възпитаният начин, по този начин черпещия засвидетелства уважение като си прави „труда” да избере цигара, все пак кутията е негова и той по-добре знае коя е най-добрата (образно казано), Вие от своя страна засвидетелствате доверие приемайки неговия избор – ставате приятели, та нали на приятел човек би трябвало да има доверие.

Това за мен беше първият ми сблъск с китайските културни особености, които макар и доста често противоположни на нашите си имат своята културна логика.



  1. ноември 29, 2009 в 18:58

    Още едно потвърждение, че човек на чуждо място не трябва да се държи като слон в стъкларски магазин, а да се оглежда и внимава дори в дреболиите за да не изпадне в конфузна ситуация.

  1. No trackbacks yet.

Вашият коментар

